Rezultaty po 38 dniach ćwiczeń P90X i nowej diety

Dziś kolejne zaskoczenie, ciśnienie 135/95 rano, nie miałam takiego od wielu miesięcy. Mimo, że zmniejszyłam ilość spożycia czosnku w daniach i dodaję trochę więcej soli około 5g (wcześniej ledwo 1g dziennie, czasem wcale). Jem więcej białka, mniej węglowodanów. Moje ciśnienie już nie przekracza 165/105 w ciągu dnia. Czyli zmniejszyło się o około 40 jednostek (!) w ciągu 38 dni ćwiczeń i nowej diety, czyli ze 185 (najwyższe zanotowane w ciągu ostatnich 3 miesięcy 197) na 115 (najwyższe zanotowane w ciągu ostatnich 3 miesięcy 122).

Waga niestety trzyma się na stałym poziomie 71 od dwóch tygodni, ale to nie jest zła wiadomość, ponieważ ważniejsza jest ilość masy mięśniowej i mała ilość tłuszczu. Na ten temat napiszę w następnym poście.

Na początku było najtrudniej. Widząc, że ciśnienie niewiele się zmniejsza w pierwszych tygodniach, byłam rozczarowana i zniechęcona, czy kiedykolwiek się to zmieni, czy będę musiała iść do lekarza i jednak brać farmaceutyki? Przechodzić masę badań, albo lekarz wyśle mnie do szpitala na kroplówkę, żeby drastycznie obniżyć mi ciśnienie, gdy zobaczy wynik pomiaru? Nie cierpię igieł i szpitali. To była moja motywacja. Czytałam, że na efekty trzeba czekać co najmniej 3 miesiące. „Ok!” – powiedziałam sobie – „Jeśli po 3 miesiącach nic się nie zmieni, poddam się badaniom i leczeniu cholerną chemią!”, a tu miłe zaskoczenie ciśnienie się obniża, to najlepsza motywacja. Dziś mierzyłam trzy razy, prawą rękę również, wciąż pokazuje 135/95. Hurra! To duży krok do wyleczenia. Już nie będę narzekać na jogę.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Dieta, Nadciśnienie, P90X i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

